(FOTO) E toamnă în calendar! Cinci dintre cele mai frumoase orașe mici de vizitat în Europa

01 Sept. 2021, 21:05
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
01 Sept. 2021, 21:05 // Au Bani //  MD Bani

Deși marile orașe precum Paris, Roma sau Londra au prins până în prezent notorietate, există o mulțime de alte destinații „secrete” care poate nu au fost încă descoperite de publicul larg. Iată 5 cele mai frumoase orașe mici din Europa pe care ar trebui să le adaugi pe lista ta de călătorie, potrivit Travel Leisure.

Zell am See, Austria

Zell am See este pur și simplu unul dintre cele mai frumoase orașe mici din Europa. Așezat între lacul turcoaz Zell și muntele Schmittenhöhe, orașul austriac este renumit pentru activitățile sale de agrement: schi și snowboard în timpul iernii; înot, ciclism și drumeții vara; și plimbarea cu trenul Pinzgauer Lokalbahn prin peisaje alpine maiestuoase în orice sezon. Cei care aleg să se plimbe cu trenul vor putea admira și celebra cascadă Krimml.

Bled, Slovenia

Orașul pitorescu Bled arată ca o scenă mitică visată de un frate Grimm. Cea mai proeminentă caracteristică a sa este o biserică eterică din secolul al XVII-lea, pe o insulă în formă de lacrimă din lacul Bled, la care poți ajunge cu barca. Orașul Bled și împrejurimile sale oferă activități în aer liber pe tot parcursul anului, de la trasee montane, drumeții până la canotaj pe lac sau săniuș.

Rothenburg ob der Tauber, Germania

Rothenburg ob der Tauber este cu siguranță un oraș care îți va rămâne în minte în cazul în care ajungi să îl vizitezi. Acesta se remarcă prin arhitectura sa medievală: arcade de piatră, turnuri cu ceas, taverne și clădiri încadrate din lemn. Orașul este cunoscut mai ales ca fiind inspirația pentru satul din „Pinocchio”, dar și o locație de filmare pentru filmele Harry Potter.

Seydisfjordur, Islanda

Situat la capătul îndepărtat al estului Islandei, micul sat Seydisfjordur este practic ascuns. În fiecare săptămână, portul său întâmpină un feribot care leagă Islanda de Danemarca și Insulele Feroe. Deși populația sa este sub 700, orașul se mândrește cu turismul, fabricile de bere și celebrele restaurante mai ales pentru sushi.

Cadaqués, Spania

Realitatea Live

22 Oct. 2025, 16:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Oct. 2025, 16:31 // Actual //  Ursu Victor

Piața comerțului alimentar din Rusia trece printr-o transformare profundă pe fondul încetinirii economiei și creșterii accelerate a inflației. Tot mai multe lanțuri de retail renunță la supermarketuri și hipermarketuri, înlocuindu-le cu discountere și așa-numitele „magazine pentru săraci”, potrivit datelor Infoline, citate de publicația Kommersant, citată de Moscowtimes.

În primele nouă luni ale anului 2025, în Rusia s-au închis 67 de magazine mari, cu o suprafață totală de peste 185.000 m². De la 2017 încoace, ponderea supermarketurilor și hipermarketurilor în comerțul cu amănuntul s-a redus aproape la jumătate – de la 37% la 21%. În schimb, discounterele au ajuns să domine piața, urcând de la 49,9% la 63,4% din totalul vânzărilor.

Cea mai spectaculoasă creștere o înregistrează însă așa-numitele „magazine pentru săraci” (hard discounters) – unități comerciale cu amenajare simplificată, sortiment redus și prețuri extrem de mici. În ultimii opt ani, ponderea acestora a urcat de la 4,8% la 16,4%, arată analiza Infoline.

Directorul general al companiei „Infoline-Analitika”, Mihail Burmistrov, explică această tendință prin schimbarea comportamentului consumatorilor ruși, care adoptă o strategie de economisire în fața scumpirilor.

„Prețurile ridicate la alimente și scăderea puterii de cumpărare au făcut neprofitabilă deschiderea supermarketurilor mari. Retailerii reacționează rapid, transformând spațiile existente în discountere și depozite pentru livrări online”, afirmă Burmistrov.

Potrivit Asociației Companiilor de Retail din Rusia (AKORT), deschiderea unui discounter costă cu 20–40% mai puțin decât a unui supermarket. În plus, comercianții își reduc sortimentul pentru a limita costurile. În iulie 2025, oferta de produse alimentare în magazine s-a diminuat cu 2,3%, iar cea de bunuri nealimentare – cu 1,8%, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen.

Totodată, crește popularitatea micilor magazine de cartier, cu suprafețe între 100 și 200 m². Numărul acestora a urcat cu 15% într-un singur an, a declarat președintele AKORT, Stanislav Bogdanov. Cu toate acestea, suprafața totală a spațiilor comerciale deținute de retailerii ruși s-a redus cu aproximativ 1%. În prezent, primele 200 de lanțuri de retail operează circa 4.700 de supermarketuri și hipermarketuri la nivel național.

Inflația rămâne principalul factor care obligă populația să economisească. Potrivit datelor oficiale ale Rosstat, prețurile au crescut cu peste 40% de la începutul războiului. Un sondaj al companiei Romir arată că 58% dintre ruși au renunțat la anumite produse, 57% caută alternative mai ieftine, iar 49% fac cumpărături doar în discountere sau încearcă să meargă mai rar la magazine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII