Mașinile de LUX aduc mai mult profit în pandemie! Strategia folosită de Mercedes, Audi și BMW

27 Dec. 2021, 12:04
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
27 Dec. 2021, 12:04 // Au Bani //  MD Bani

Într-o analiză realizată de Stifel Bank pentru Financial Times, se arată că, orice mașină vândută de BMW, Audi și Mercedes-Benz a adus un venit cu cel puțin 25% mai mare decât o vânzare făcută în 2019, înainte de pandemie. Asta se întâmplă în condițiile în care, în 2021 vânzările producătorilor auto au scăzut considerabil din cauza crizei de semiconductori.

Cum e posibil?

De zeci de ani, marii producători de automobile produc mult mai multe mașini decât vând. Ca urmare, ofereau la vânzare discount-uri substanțiale pentru ca toată producția să fie vândută până la deadline-urile stabilite de fiecare companie în parte. În 2019, când economia globală a intrat pe pauză, producătorii auto au început să fabrice mult mai puține mașini decât erau cerute pe piață. Estimările arată că în 2020, cererea depășea oferta cu aproximativ 4 milioane de mașini.

Ca urmare, veniturile Mercedes-Benz au crescut cu 38.000 € pentru fiecare mașină, în 2019, și au ajuns la 54.000 € în 2021, iar la Audi au crescut de la 46.000 € în 2019 la 57.500 € în 2021. BMW, care a gestionat criza cipurilor mai bine decât colegii săi și a pierdut în general mai puțin timp de producție, a cunoscut o creștere mai modestă, de la puțin peste 36.000 EUR per vehicul în 2019 la peste 38.000 EUR în 2021 până la sfârșitul celui de-al treilea trimestru. .

Dacă datele de la Mercedes-Benz și Audi arată exact atât de bine cum ai văzut mai sus, cei de la Audi s-au mișcat mult mai puțin la capitolul venituri. În medie, o mașină Audi aducea în 2019 un venit de 36.000 €, în 2021 a urcat doar până la 38.000 €.

La fiecare dintre producătorii auto, cheia succesului a venit din prioritizarea vânzărilor pe modelele cele mai profitabile. Vânzările la Mercedes, de exemplu, au scăzut cu 30% în cele trei luni până la sfârșitul lunii septembrie, dar veniturile au scăzut cu doar 1%.

Analiza realizată de Stifel arată că, într-un singur trimestru, câștigurile Mercedes înainte de dobânzi și taxe au fost majorate cu 1,4 miliarde de euro doar prin prețuri mai bune și prin introducerea de jetoane disponibile în vehicule de ultimă generație, cu marjă mai mare.

Producătorii de mașini de lux au fost ajutați și de creșterile record ale prețurilor la mașinile second-hand. Acest lucru nu numai că a făcut mai atractivă cumpărarea de mașini noi, dar a sporit bilanțurile filialelor financiare ale producătorilor premium, care dețin afaceri mari de leasing.

Realitatea Live

21 Nov. 2025, 11:44
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
21 Nov. 2025, 11:44 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Piața creditării a înregistrat o încetinire în luna octombrie 2025, potrivit datelor publicate de Banca Națională a Moldovei. Volumul total al creditelor noi acordate a constituit 7,04 miliarde lei, în scădere cu 2,7% față de luna precedentă. Cele mai solicitate împrumuturi rămân cele în moneda națională, care au reprezentat 71,1% din total, însumând 5,0 miliarde lei, însă și acestea s-au redus cu 3,6% față de septembrie.

Din perspectiva termenelor, creditele acordate pe 2–5 ani au dominat structura portofoliului, având o pondere de 53,7%, iar împrumuturile pentru persoanele juridice cu aceste maturități au reprezentat 32,7% din totalul creditelor noi.

Rata medie nominală la creditele în lei a continuat să se ajusteze în jos, diminuându-se cu 0,13 puncte procentuale până la 9,22%, în timp ce dobânzile la creditele în valută s-au majorat ușor, cu 0,10 p.p., ajungând la 5,26%.

În luna raportată, persoanele fizice au contractat împrumuturi în volum de 2,43 miliarde lei, în scădere cu 2,2% față de septembrie. Din acest total, 61,6% au fost credite de consum. Majoritatea acestor împrumuturi — 1,34 miliarde lei — au fost acordate în lei, cu maturități între 2 și 5 ani.

Creditele imobiliare au deținut 37,9% din totalul creditelor contractate de populație și au fost accesate preponderent în moneda națională. Rata medie la creditele de consum în lei a coborât ușor la 11,02% (–0,05 p.p.), iar cea pentru creditele imobiliare a scăzut la 8,17% (–0,04 p.p.).

Persoanele juridice au contractat în octombrie credite în valoare totală de 4,48 miliarde lei, cu 3,9% mai puține față de luna precedentă. Societățile comerciale nefinanciare au reprezentat principala categorie de clienți corporativi, cu o pondere de 94,1% în totalul creditelor noi acordate companiilor, echivalentul a 59,9% din totalul creditelor noi la nivelul întregii economii.

Rata medie la creditele pentru companii în moneda națională a scăzut semnificativ, cu 0,29 p.p., până la 8,46%, în timp ce rata aferentă creditelor în valută a crescut la 5,26%, marcând o ajustare pozitivă de 0,10 p.p.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII