Mașinile de LUX aduc mai mult profit în pandemie! Strategia folosită de Mercedes, Audi și BMW

27 Dec. 2021, 12:04
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
27 Dec. 2021, 12:04 // Au Bani //  MD Bani

Într-o analiză realizată de Stifel Bank pentru Financial Times, se arată că, orice mașină vândută de BMW, Audi și Mercedes-Benz a adus un venit cu cel puțin 25% mai mare decât o vânzare făcută în 2019, înainte de pandemie. Asta se întâmplă în condițiile în care, în 2021 vânzările producătorilor auto au scăzut considerabil din cauza crizei de semiconductori.

Cum e posibil?

De zeci de ani, marii producători de automobile produc mult mai multe mașini decât vând. Ca urmare, ofereau la vânzare discount-uri substanțiale pentru ca toată producția să fie vândută până la deadline-urile stabilite de fiecare companie în parte. În 2019, când economia globală a intrat pe pauză, producătorii auto au început să fabrice mult mai puține mașini decât erau cerute pe piață. Estimările arată că în 2020, cererea depășea oferta cu aproximativ 4 milioane de mașini.

Ca urmare, veniturile Mercedes-Benz au crescut cu 38.000 € pentru fiecare mașină, în 2019, și au ajuns la 54.000 € în 2021, iar la Audi au crescut de la 46.000 € în 2019 la 57.500 € în 2021. BMW, care a gestionat criza cipurilor mai bine decât colegii săi și a pierdut în general mai puțin timp de producție, a cunoscut o creștere mai modestă, de la puțin peste 36.000 EUR per vehicul în 2019 la peste 38.000 EUR în 2021 până la sfârșitul celui de-al treilea trimestru. .

Dacă datele de la Mercedes-Benz și Audi arată exact atât de bine cum ai văzut mai sus, cei de la Audi s-au mișcat mult mai puțin la capitolul venituri. În medie, o mașină Audi aducea în 2019 un venit de 36.000 €, în 2021 a urcat doar până la 38.000 €.

La fiecare dintre producătorii auto, cheia succesului a venit din prioritizarea vânzărilor pe modelele cele mai profitabile. Vânzările la Mercedes, de exemplu, au scăzut cu 30% în cele trei luni până la sfârșitul lunii septembrie, dar veniturile au scăzut cu doar 1%.

Analiza realizată de Stifel arată că, într-un singur trimestru, câștigurile Mercedes înainte de dobânzi și taxe au fost majorate cu 1,4 miliarde de euro doar prin prețuri mai bune și prin introducerea de jetoane disponibile în vehicule de ultimă generație, cu marjă mai mare.

Producătorii de mașini de lux au fost ajutați și de creșterile record ale prețurilor la mașinile second-hand. Acest lucru nu numai că a făcut mai atractivă cumpărarea de mașini noi, dar a sporit bilanțurile filialelor financiare ale producătorilor premium, care dețin afaceri mari de leasing.

Realitatea Live

05 Dec. 2025, 16:31
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Grîu Tatiana
05 Dec. 2025, 16:31 // Au Bani //  Grîu Tatiana

Antalya, capitala turismului turcesc, a înregistrat două noi recorduri istorice atât în primele 11 luni ale anului, cât și în luna noiembrie, iar printre vizitatorii fideli ai destinației se numără și moldovenii — peste 182 de mii în 2025, chiar dacă numărul lor a scăzut ușor cu 1%, scrie presa din Turcia.

Destinația a fost vizitată, între ianuarie și noiembrie, de 16,8 milioane de turiști, depășind cu 1,1% nivelul anului 2024, considerat până acum cel mai bun din istorie. Doar în noiembrie au fost înregistrați 486.000 de vizitatori din 152 de țări, cu 2,4% mai mulți decât în aceeași lună anul precedent.

Principala explicație pentru creșterea record o reprezintă turiștii ruși, care se confruntă cu dificultăți majore de a călători în Europa din cauza sancțiunilor impuse după invazia în Ucraina. Astfel, Antalya a devenit principala lor alternativă: aproape patru milioane de ruși au vizitat stațiunea în 11 luni, un turist din patru fiind rus.

Germania rămâne a doua piață ca mărime, cu peste 3,47 milioane de vizitatori, urmată de Regatul Unit și Polonia, care au depășit fiecare pragul de un milion de sosiri. Diaspora turcă se află pe locul cinci, cu peste un milion de turiști.

Moldova intră, de asemenea, în topul celor 20 de țări care alimentează Antalya, cu aproximativ 182 000 de vizitatori în 2025. Alte state importante în structura turistică a regiunii sunt Ucraina, România, Kazahstan, Cehia, Lituania, Slovacia, Danemarca, Olanda, Austria, Belarus, Franța, Elveția, Suedia, Ungaria, Norvegia, Letonia, Estonia și Serbia — unele în creștere semnificativă, precum Lituania (+100%), altele în recul moderat, precum România (-3%) sau Norvegia (-6%).

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII