Porsche debutează pe Bursa de la Frankfurt la 75 miliarde de euro capitalizare

30 Sept. 2022, 10:57
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
30 Sept. 2022, 10:57 // Au Bani //  MD Bani

Porsche AG a intrat joi la tranzacţionare pe Bursa de la Frankfurt la o capitalizare de circa 75 de miliarde de euro după ce Volkswagen a sfidat volatilitatea din pieţe, care a adus o secetă de listări noi şi a listat producătorul de maşini sport la limita superioară a intervalului de preţ 76,5-82,5 euro pe acţiune anunţat în prospectul de emisiune pe 19 septembrie, transmite Reuters.

În debutul şedinţei, acţiunile brandului iconic s-au tranzacţionat la 84,5 de euro pe unitate, stabilindu-se ulterior în jurul a 83,4 dolari la ora redactării acestei ştiri. Volkswagen, compania mamă, oferă spre vânzare 911 milioane de acţiuni, o referinţă la faimosul model 911 al Porsche. În IPO vor fi vândute până la 113,9 milioane de acţiuni preferenţiale.

Acesta este al doilea cel mai mare debut pe bursă al Germaniei, după listarea Deutsche Telekom în 1996 şi una dintre cele mai mari listări din Europa. Evaluarea Porsche se apropie de cea a companiei-mamă Volkswagen (88,5 mld. euro), care este cel mai mare producător european de maşini, dar şi pe cea a unor rivali precum Ferrari, Aston Martin, BMW sau Mercedes-Benz.

„Astăzi este o zi minunată pentru Porsche şi o zi minunată pentru Wolkswagen”, a declarat Arno Antlitz, directorul financiar al Volkswagen pentru CNBC. Reprezentanţii companiei se aşteptau ca IPO-ul să fie unul de succes, menţionând în acest sens rezultatele financiare solide şi o strategie pentru viitor foarte convingătoare.

Listarea acţiunilor ar urma să aducă Porsche un boost financiar de 19,5 miliarde de euro, bani pe care compania îi va folosi pentru a avea mai multă flexibilitate financiară în privinţa automobilelor electrice. Familiile Porsche şi Piech, al căror holding Porsche SE controlează Volkswagen, îşi va consolida controlul asupra Porsche AG în urma IPO-ului deoarece va putea cumpăra 25% plus o acţiune ordinară – cu drept de vot, având în vedere că a pierdut controlul mărcii în urmă cu 10 ani într-o luptă pentru preluare cu Volkswagen. Porsche-Piech a acceptat să plătească o primă de 7,5% peste preţul acţiunilor şi va finanţa achiziţia printr-un mix de datorii şi un dividend special din partea Volkswagen, care vrea să distribuie aproape jumătate din banii atraşi în IPO sub formă de dividende.

Investitorii vor putea să subscrie 25% din acţiunile preferenţiale care nu oferă drept de vot. Printre investitorii din IPO se mai numără fondurile suverane din Qatar, Abu Dhabi şi Norvegia li administratorul de fonduri mutuale T. Rowe Price. Volkswagen va rămâne cu o participaţie de 75% la Porsche. Doar 10% din acţiunile Porsche au fost oferite investitorilor de retail şi nu poartă drept de vot. Bank of America, Citigroup, Goldman Sachs şi JPMorgan au lucrat la tranzacţie în calitate de coordonatori globali şi joint bookrunners, în timp ce Mediobanca, care a listat Ferrari în 2015, a acţionat ca şi consilier financiar al Porsche.

Realitatea Live

25 Apr. 2024, 16:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
25 Apr. 2024, 16:31 // Actual //  Lupu Eduard

Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a anunțat că un studiu preliminar de fezabilitate pentru construcția unui tronson de cale ferată electrificată, cu ecartament european, între Chișinău și Ungheni, va fi elaborat până la finalul acestui an.

Această decizie a fost luată în urma discuțiilor purtate în cadrul celei de-a șasea reuniuni a Comitetului de conducere pentru integrarea sistemelor de transport UE-Ucraina-Moldova, care a avut loc la Košice, Slovacia. La întâlnire au participat secretarul de stat al ministerului, Mircea Păscăluță, alături de reprezentanți din Ucraina, România, alte state membre UE și ai Comisiei Europene.

În cadrul reuniunii s-au discutat proiectele actuale și viitoare finanțate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), investițiile în transporturi, reformele din sectorul feroviar și extinderea Rețelei Transeuropene de Transport (TEN-T). Participanții au subliniat necesitatea de a spori capacitatea de tranzitare a încărcăturilor ucrainene pe calea ferată.

Un punct important pe agenda discuțiilor a fost proiectul privind construcția unui coridor feroviar electrificat Chișinău-Ungheni cu ecartament european. A fost menționat că, cu sprijinul JASPERS, serviciul de consultanță tehnică al Băncii Europene de Investiții, se va elabora până la finalul anului un studiu de prefezabilitate pentru acest proiect, care va include și elemente de design conceptual.

În timpul reuniunii, reprezentanți din Ungaria, Polonia și Slovacia au prezentat etapele de dezvoltare a rețelelor feroviare europene și modelele de finanțare utilizate. De asemenea, s-au discutat eforturile continue de reabilitare a infrastructurii rutiere și progresul proiectelor de reabilitare finanțate prin CEF 2022.

Mircea Păscăluță, secretar de stat în cadrul Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, a subliniat importanța unei noi abordări în introducerea și utilizarea proiectelor bazate pe o viziune regională amplă și cooperarea între parteneri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău