Prosperitatea post-pandemică: Sfaturile unui CEO pentru a râmâne productiv și motivat

14 Iul. 2021, 17:47
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
14 Iul. 2021, 17:47 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Pe măsură ce lumea începe să dea semne de recuperare după ce a trecut acest an lung și anevoios, atât companiile mari, cât și cele mai mici au nevoie să adopte strategiile necesare pentru a prospera în continuare.

1. Creați un „consiliu de administrație personal”

Orice companie mare și de succes are un consiliu de administrație. Ori de câte ori compania se confruntă cu vremuri grele, liderii companiei apelează la acest consiliu în căutarea răspunsurilor, știind că, indiferent de îndrumarea pe care aceasta o oferă, are mai presus de toate interesele companiei.

Astfel, toți trebuie să-și creeze propriul „consiliu de administrație” pentru a se adresa atunci când se confruntă cu provocări din viața noastră, oameni la care putem apela pentru sprijin, știind că vor răspunde cu sfaturi orientate spre interesul nostru – chiar dacă nu este în a lor.

„Consiliul de administrație al vieții tale poate fi compus din oricât de mulți oameni îți plac, dar de obicei este mai puțin de șase, deoarece este cu adevărat greu să găsești oameni care sunt dispuși să-ți pună nevoile înaintea lor. Poate fi compus din membri ai familiei, prieteni, mentori sau un amestec din toți.”

„Am creat consiliul de administrație al vieții mele cu ani în urmă; unii dintre ei nici măcar nu știu că participă, deoarece nu a apărut niciodată, dar sunt oameni în care am încredere deplină și de la care caut deseori sfaturi. Când ni se prezintă provocări dure, cum ar fi anul acesta, cu toții putem beneficia de perspective distincte care fac lumină dintr-un unghi diferit asupra provocărilor viitoare. Creați, și poate chiar scrieți, consiliul de administrație pentru propria viață.”

2. „Fii confortabil cu situații inconfortabile”

Ați observat vreodată cum cei mai ocupați prieteni sunt de obicei cei care reușesc să-și facă timp? Cu cât oamenii sunt mai activi și cu cât agenda lor este mai completă, cu atât își gestionează mai bine timpul. Pe măsură ce evenimentele progresează în timpul vieții lor de zi cu zi, de multe ori trebuie să își refacă programele pentru a face lucrurile să se întâmple – s-au simțit confortabil să nu se simtă confortabil.

Lucrurile s-au schimbat pentru majoritatea dintre noi în ultimul an – unii spre bine, mulți mai spre rău. Ceea ce putem face este să învățăm să supraviețuim și chiar să prosperăm, ridicându-ne și realizând lucrurile chiar și atunci când nu vrem neapărat. Pentru mine, este ca și cum corpul meu a fost antrenat să facă și mai multe lucruri atunci când nu mă simt confortabil. „Nu vreau să fac asta pentru că pur și simplu nu am energie”, îmi spun deseori. Apoi, mă dovedesc greșit făcând asta.

3. Scrieți lista de sarcini cu o seară înainte

Scrierea a ceea ce trebuie să realizez cu o seară înainte m-a ajutat semnificativ să-mi mențin afacerea pe linia de plutire și să mă dezvolt. Sunt sigur că mulți au mai auzit acest sfat, dar doar câțiva oameni îl urmează. Vă încurajez să dați lovitura. Am trecut deja prin câteva caiete de când am început să fac asta. Mi se pare incredibil de util.

4. Găsiți modalitatea prin care vă puteți elibera „energia”

Fiecare sistem presurizat are nevoie de o supapă de eliberare. Când mă simt frustrat, supărat sau anxios, fac mișcare. Îmi place să fac mișcare pentru că transpirația creează endorfine, făcându-mă cel mai bun.

Te încurajez să găsești activitatea care te ajută să ameliorezi stresul și anxietatea. Pentru unii, merge la plimbare; alții găsesc confort în a găti, a-și face unghiile sau a face voluntariat. Ce poți face pentru a-ți canaliza energia negativă actuală în ceva pozitiv? Aflați și faceți-o des; cu cât o faci mai mult (în cadrul rațiunii), cu atât te vei simți mai bine.

Fiecare fază a vieții tale va cere o versiune diferită a ta. Fie că sunteți proprietarul unei întreprinderi mici, un angajat sau doar un șomer cu o idee, urmărirea acestor sfaturi vă poate ajuta să navigați în aceste momente incerte și, sperăm, să vă ajute să vă creați cel mai bun sine. În cele din urmă, amintiți-vă că comportamentul unei persoane are mai mult de-a face cu lupta sa internă decât cu oamenii, deci fiți amabili cu ceilalți și fiți amabili cu voi înșivă.

Realitatea Live

02 Iul. 2025, 09:54
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
02 Iul. 2025, 09:54 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Cele mai faimoase logouri din lume au pornit, adesea, de la idei croite pe fugă. Este și cazul „swoosh-ului” Nike, creat în 1971 de studenta Carolyn Davidson pentru doar 35 de dolari — un preț simbolic pentru o marcă ce avea să atingă, cinci decenii mai târziu, o capitalizare de aproape 2 trilioane de dolari.

Istoria a fost rememorată de PR-experta și fondatoarea BackDoorAgency, Iana Ziab­lina, care a subliniat cât de neașteptate pot fi scânteile de geniu. În plină criză de identitate, profesorul de contabilitate Phil Knight — pe atunci co-fondator al Blue Ribbon Sports, distribuitor al pantofilor japonezi Onitsuka Tiger — a realizat că parteneriatul cu furnizorul din Japonia se apropie de final. Soluția: lansarea unei linii proprii de încălțăminte sport, cu producție deja contractată într-o fabrică din Mexic, dar fără nume și fără logo.

Knight i-a cerut lui Davidson, studentă la design grafic, o idee „măcar acceptabilă” de simbol care să fie aplicat rapid pe cele 300 de perechi aflate pe banda de producție. Dintre câteva schițe, singura care a trezit interes a fost o bifă fluidă — interpretată fie ca aripa zeiței grecești Nike, fie ca un semn de validare. Entuziasmul a fost modest, însă constrângerile de timp au consfințit alegerea.

Numele Nike a venit la scurt timp, propus de angajatul Jeff Johnson, inspirat de un vis în care îi apăruse zeița victoriei.

Astăzi, „swoosh-ul” întruchipează viteză, victorie, mișcare continuă și spirit de aprobarea („bifa” universală). Carolyn Davidson a colaborat încă o perioadă ca freelancer, apoi a părăsit profesia. În 1983, compania i-a mulțumit oficial: i-a oferit un inel cu logo-ul și un pachet consistent de acțiuni, gest care i-a asigurat confortul financiar.

Ziab­lina notează că logouri legendare au avut adesea începuturi similare: Apple a simplificat obsesiv simbolul mușcat al mărului pentru a transmite accesibilitate, iar Rolling Stones au ales faimoasa limbă scoasă într-un spirit de rebeliune. Lecția, spune experta: „Uneori inspirația lovește într-un taxi, la o prelegere sau într-un moment de revoltă — iar acea scânteie poate construi o identitate de miliarde”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO