Skydweller Aero revoluționează industria aerospațială

09 Mai 2024, 17:42
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
09 Mai 2024, 17:42 // Actual //  bani.md

Skydweller Aero, o companie aerospațială inovatoare, a anunțat recent finalizarea primului zbor autonom cu succes al unei aeronave motorizate cu energie solară. Aeronava, dezvoltată de Skydweller Aero, a decolat de la Aeroportul Internațional Stennis pe 21 martie și a zburat deasupra Golfului Mexic, efectuând un zbor complet autonom și aterizând fără intervenție umană, potrivit bsshoofly.com.

Robert Miller, fondatorul și CEO-ul Skydweller Aero, a subliniat semnificația istorică a acestui eveniment pentru industria aerospațială mondială. Aeronava, care are o anvergură de 236 de picioare și poate rămâne în aer timp de 90 de zile sau mai mult, poate zbura la altitudini de până la 45.000 de picioare, fără a lăsa o amprentă de carbon.

Această realizare deschide noi orizonturi în domeniul zborurilor fără pilot și oferă oportunități revoluționare în domeniul securității naționale și comunicațiilor non-terestre. Compania intenționează să construiască o flotă de aeronave fără echipaj pentru a susține aceste misiuni de lungă durată, cu economii semnificative de costuri.

În ultimele luni, Skydweller Aero a dezvoltat operațiunile sale la Aeroportul Internațional Stennis, investind inițial 15 milioane de dolari și urmând să extindă această sumă la aproximativ 40 de milioane de dolari pe măsură ce adaugă noi aeronave și crește numărul de zboruri de testare. Investiția companiei este estimată să creeze cel puțin 36 de noi locuri de muncă.

Skydweller Aero continuă să colaboreze cu autoritățile locale și să dezvolte forța de muncă în statul Mississippi, contribuind la creșterea economică și la inovarea tehnologică în domeniul aerospațial.

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală