Vânzările brandului Renault au scăzut în 2022 pentru al patrulea an consecutiv, la 1.466.729 de unităţi, excluzând Rusia, un declin de 9,4% faţă de anul precedent, transmite Reuters.
În 2022, brandul Renault, responsabil pentru două treimi din vânzările grupului, a fost al treilea brand european pe segmentul vehiculelor electrice, cu vânzări de 228.000 unităţi, un avans de 12% faţă de 2021.
Renault se bazează pe vehiculele electrice şi cele cu marjă mai ridicată de profit pentru a stimula creşterea. Cota sa globală de piaţă s-a diminuat la 4% în 2022, de la 4,5% în 2021.
Din cele 1.466.729 de vehicule vândute anul trecut de brandul Renault, 832.605 unităţi au fost livrate în Europa şi 634.124 în afara continentului. 43% din vânzările în afara Europei se datorează performanţei puternice din America Latină (8%), Turcia (23%) şi Maroc (11%), scrie Agerpres.
Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!
Pe piaţa europeană de vehicule utilitare, Renault a ajuns pe locul doi, cu o cotă de piaţă stabilă de 14,4%. În 2022, Renault şi-a completat gama vehiculelor utilitare cu Noul Kangoo EV şi Noul Master EV pentru a răspunde aşteptărilor clienţilor şi în conformitate cu ambiţiile sale de electrificare.
De asemenea, Renault ocupă primul loc în segmentul furgonetelor mici şi locul 2 în segmentul van-urilor medii/mari.
În afara Europei, Renault a crescut pe pieţele sale cheie. Volumele vânzărilor însumează 634,124 de unităţi, fiind stabile faţă de 2021. Ponderea vânzărilor în afara Europei a ajuns la 43,2% din vânzările totale ale mărcii.