Morgan Stanley a aplicat penalităţi financiare de peste 1 milion de dolari pentru bancherii care au desfăşurat activităţi oficiale pe WhatsApp şi alte platforme de mesagerie, raportează Financial Times.
Sancţiunile vin în contextul în care banca încearcă să pedepsească angajaţii pentru un scandal care a pătat reputaţia grupului şi a dus la plata unor amenzi de reglementare de 200 de milioane de dolari anul trecut.
Variind de la câteva mii de dolari la peste 1mn de dolari per persoană, sancţiunile se bazează pe un sistem de puncte care ia în considerare factori precum numărul de mesaje trimise, vechimea bancherului şi dacă acestia au primit avertismente anterioare, potrivit surselor.
În funcţie de mărimea sancţiunii, fondurile au fost recuperate din bonusurile anterioare sau vor fi reţinute din salariile viitoare.
Morgan Stanley a refuzat să comenteze problema.
Sancţiunile aplicate angajaţilor sunt cele mai recente repercusiuni din cadrul unei ample măsuri drastice luate de autorităţile de reglementare americane de pe Wall Street în legătură cu utilizarea telefoanelor personale şi a aplicaţiilor neaprobate. Multiplele investigaţii au dus la amenzi de peste 1 miliard de dolari în întreaga industrie bancară.
Autorităţile de reglementare americane au declarat că eşecurile băncilor de a se asigura că dialogurile electronice ale angajaţilor au fost stocate corespunzător au împiedicat investigaţiile în cauză.
În 2020, cel puţin doi angajaţi de rang înalt – Nancy King şi Jay Rubenstein – au părăsit divizia de mărfuri a Morgan Stanley din cauza utilizării aplicaţiilor personale de mesagerie, a relatat la vremea respectivă FT.
Alţi traderi din echipa de mărfuri a Morgan Stanley au primit, de asemenea, avertismente cu privire la utilizarea aplicaţiilor de mesagerie, a declarat o persoană familiarizată cu această chestiune. Alte nume grele din domeniul bancar, precum Credit Suisse şi HSBC, au concediat, la rândul lor, bancheri implicaţi în scandal.
Morgan Stanley s-a numărat printre băncile cele mai afectate de anchetă, compania acceptând anul trecut să plătească 200 de milioane de dolari către Securities and Exchange Commission şi Commodity Futures Trading Commission.
Morgan Stanley oferă acum angajaţilor sesiuni de instruire în care explică scenariile în care ar trebui să treacă conversaţiile de pe dispozitivele personale pe canale oficiale, cum ar fi e-mailul de serviciu. Acestea pot include cazuri aparent inofensive în care colegii schimbă mesaje despre ora sau locul unei întâlniri.
Grupul i-a avertizat pe angajaţi că aceste mesaje aparent banale duc adesea la discuţii mai importante, a declarat o persoană informată cu privire la programele de formare ale băncii.
Multe bănci le cer acum angajaţilor să facă un screenshot al mesajelor legate de muncă, trimise de pe dispozitivele personale, şi să le transmită departamentelor de conformitate pentru a putea fi păstrate.