Noul director al CFM: Până acum, în funcție era învestit un „feudal” căruia îi „picura renta”

28 Mai 2021, 11:28
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
28 Mai 2021, 11:28 // Actual //  MD Bani

„CFM este un prilej perfect pentru a demonstra care sunt capacitățile, pentru a arăta că lucrurile pot fi făcute altfel în această țară. Până acum, în funcție era învestit un „feudal” căruia îi „picura renta”. Peste o vreme, lucrurile s-au dezechilibrat și, în ultimii cinci ani, plata salariilor a devenit problematică, ca și funcționarea Căii Ferate pe vechi”. O spune Oleg Tofilat, numit recent la conducerea întreprinderii, transmite IPN.

„Situația la întreprindere este critică. Calea Ferată nu mai poate fi gestionată pe vechi. Ceva trebuie schimbat. Demult trebuia schimbat. E o inepție să afirmi că e suficient să numești un manager bun și totul se va schimba. Aceasta e o condiție obligatorie, dar nu e suficient”, a remarcat Oleg Tofilat, consilier al prim-ministrului.

„Calea Ferată din Moldova trebuie să devină parte a unei economii eficiente. Dar întreprinderea e grav afectată deja de 20 de ani. Și până în 2010 a mers prost, dar ceva mai bine decât acum.  Lipseau vagoanele și locomotivele noi. Nu exista nicio închipuire despre piață și locul nostru între concurenți – camioane, transportul fluvial etc.”, constată noul conducător al CFM.

Comentând situația cu restanțele salariale, Oleg Tofilat a menționat că este posibil să fie identificate surse pentru remunerarea angajaților întreprinderii de stat. „Suma restanțelor variază de la zi la zi. În fiecare săptămână se achită câte ceva, în fiecare lună datoriile cresc. Candidatul la funcția de conducere a CFM nu cunoaște subtilitățile legate de contabilitate. Săptămâna viitoare vom examina acest subiect și vom vedea cum să achităm salariile. Trebuie să le oferim oamenilor o viziune clară pentru viitorul apropiat. Dar nu pot spune că voi scoate din buzunar 30 de milioane, ar fi o minciună”, a remarcat Oleg Tofilat.

„Voi comunica, pe parcursul săptămânilor viitoare, de unde vom găsi bani. Urmează să precizăm datoriile din cadrul fiecărei subdiviziuni, ce încasări avem, cum și cui i-au fost întoarse datoriile și cine este următorul în rândul pentru achitări”, a mai spus noul conducător al CFM.

Realitatea Live

19 Oct. 2025, 10:12
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
19 Oct. 2025, 10:12 // Actual //  Ursu Victor

Compararea prețurilor automobilelor în Europa este o provocare complexă, dat fiind că fiecare piață are propriile taxe, strategii comerciale și preferințe de consum. O analiză realizată de Euronews pe baza datelor Eurostat arată diferențe considerabile între țările europene în ceea ce privește costurile pentru „echipamentele de transport personal” – categorie ce include autoturismele, motocicletele și bicicletele.

Potrivit indicelui Eurostat, care folosește media UE de 100 drept punct de referință, Turcia este cea mai scumpă piață pentru achiziția de vehicule, cu prețuri cu 36,4% peste media europeană. Urmează Danemarca, liderul Uniunii Europene la acest capitol, unde costurile depășesc media cu 19,1%.

„Taxarea directă a autoturismelor diferă enorm în interiorul Uniunii Europene. Danemarca este un caz atipic de impozitare ridicată, ceea ce explică nivelul mare al prețurilor”, explică Georg Strasser, cercetător la Banca Centrală Europeană.

Alte state unde prețurile la vehicule sunt semnificativ mai mari decât media UE includ Islanda (18,1%), Țările de Jos (14,3%), Irlanda (10,3%) și Elveția (10,2%).

La polul opus, Macedonia de Nord și Slovacia oferă cele mai avantajoase prețuri, cu valori de 87,7% și, respectiv, 88,6% din media UE – echivalent cu o reducere de peste 10%. Alte piețe accesibile sunt Slovenia (8,7% sub medie), Cipru (8,6%), Cehia (8,4%), Norvegia (8,3%), Letonia (7,5%), Muntenegru și Polonia (ambele cu 7,2% sub media UE).

În concluzie, Europa prezintă o fragmentare puternică a pieței auto, determinată în principal de politicile fiscale, taxele de înmatriculare și strategiile comerciale ale producătorilor. Pentru cumpărători, alegerea țării potrivite poate însemna o economie de mii de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII