E criză, dar nu pentru toți! Bogații continuă să cumpere produse de LUX

01 Dec. 2022, 11:00
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
01 Dec. 2022, 11:00 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

Industria globală a bunurilor de lux va atinge o valoare de piaţă de aproximativ 1.400 miliarde de euro în venituri din vânzări în acest an, în creştere cu 21% faţă de 2021, arată un raport al Bain & Company şi Altagamma.

„O analiză despre starea sectorului de lux realizată de Bain & Company şi Altagamma estimează că industria globală a bunurilor de lux va atinge o valoare de piaţă de aproximativ 1.400 miliarde de euro în venituri din vânzări în acest an, în creştere cu 21% faţă de 2021. Indiferent de provocările economice actuale, piaţa de lux a continuat să aibă performanţe puternice pe tot parcursul acestui an, până în prezent, înregistrând câştiguri pentru branduri la nivel general şi o creştere pozitivă pentru aproximativ 95% dintre mărci. În mod convenţional, se credea că mărcile de lux şi clientela lor bogată sunt în mare măsură indiferente faţă de recesiuni economice, datorită averii personale mai mari a clienţilor şi, prin urmare, creării unui model de afaceri solid pentru mărci”, se menţionează în analiză.

Potrivit consultanţilor, Generaţia Y (născuţi între 1981-1995) şi Generaţia Z (născuţi între 1996-2010) au fost responsabile pentru întreaga creştere a pieţei în 2022. Totodată, în următorii ani, cheltuielile generaţiei Z şi ai Generaţiei Alpha (născuţi între 2010-2024) vor creşte de trei ori mai repede decât pentru alte generaţii, până în 2030, reprezentând o treime din piaţă.

În topul primelor cinci companii din sectorul bunurilor de lux se află: LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy), Richemont (Cartier, Montblanc), Nike (Nike, Inc.), PPR (Prada Group) şi Burberry Group plc (Burberry Ltd. ). Acestea însumează 49% din vânzările globale, în 2021.

Datele Bank of America relevă faptul că, în 2021, companiile de lux au cheltuit peste 12 miliarde de euro pentru publicitate, mai mult decât dublu faţă de bugetul publicitar de 5,7 miliarde de euro faţă de acum zece ani.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

03 Dec. 2023, 15:20
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
03 Dec. 2023, 15:20 // Actual //  Lupu Eduard

În ciuda provocărilor economice actuale, ministrul Economiei din Republica Moldova, Dumitru Alaiba, a vorbit deschis despre determinarea de a transforma stagnarea într-un avânt economic semnificativ într-un viitor apropiat. Într-un podcast al Ziarului de Gardă, Alaiba a subliniat nevoia de reforme curajoase și a exprimat încrederea că acestea vor aduce prosperitatea mult dorită țării.

„Nu este cea mai bună perioadă să fii responsabil de economie, iar ambiția noastră nu este deloc mai jos decât alte țări care au trecut prin etape similare”, a declarat ministrul, adăugând că momentul actual reprezintă o oportunitate unică pentru a face diferența. „Suntem la răscruce de drumuri, între stagnare și pregătirea pentru un avânt economic semnificativ.”

A făcut referire la țări precum Irlanda, Estonia și Georgia, afirmând că acestea au traversat momente dificile în trecut, dar au reușit să-și transforme economiile și să devină exemple de succes. „Este timpul nostru să implementăm reforme curajoase, poate uneori mai dificil de explicat, dar care, cumulativ, vor oferi un epos economic de care avem nevoie ca și țară.”

Ministrul Alaiba a subliniat angajamentul echipei sale și a guvernului în ansamblu pentru a duce la bun sfârșit aceste reforme. „Știm ce trebuie făcut, ne ocupăm împreună cu colegii noștri din minister și din guvern. Suntem determinați să punem Moldova pe harta creșterii economice durabile.”

Fondul Monetar Internațional (FMI) a confirmat în cea mai recentă revizuire a Perspectivelor Economice Mondiale (WEO) că prognoza de creștere a Produsului Intern Brut (PIB) al Republicii Moldova rămâne stabilă, anticipând o creștere de 2% în 2023 și de 4,3% în 2024.

În ceea ce privește alte instituții financiare internaționale, Banca Mondială a menținut prognoza de creștere a PIB-ului Moldovei la 1,8% în 2023, în timp ce Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) a îmbunătățit prognoza privind PIB-ul pentru acest an, prevedând acum o creștere economică zero, în locul declinului de 1,3% anticipat anterior.

Datele recente ale PIB-ului Moldovei arată că în prima jumătate a anului 2023, aceasta a înregistrat o scădere de 2,3% față de aceeași perioadă a anului 2022. Cu toate acestea, BERD menține optimismul, prognozând o creștere de 3,5% în 2024.

Într-o notă separată, Banca Mondială estimează că rata inflației în Moldova va atinge 14,1% în 2023, urmând să scadă la 6,2% în 2024 și 4,9% în 2025, conform noului raport economic pentru regiune.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău