(FOTO) Plaja secretă din România care arată ca în Thailanda. Se află la poalele munților, departe de ochii curioșilor

05 Aug. 2022, 09:35
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
05 Aug. 2022, 09:35 // Au Bani //  MD Bani

În România, departe de ”civilizație” se află o plajă superbă, care face concurență celor din Thailanda. Poziționată chiar la poalele unui munte, e amenajată cu umbreluțe și șezlonguri. Află mai multe din rândurile următoare, scrie a1.ro.

O plajă sălbatică din România arată exact ca în Thailanda. Este vorba despre un loc despre care puțini știu, așa că nu este foarte aglomerată. Iată unde o găsești, cum arată și cât costă să închiriezi un șezlong.

România este o țară superbă și are o mulțime de locuri care te lasă cu gura căscată. Peisajele sunt superbe și străinii se minunează de minunățiile pe care le găsesc în țara noastră. Cu toate acestea, multe dintre locurile care îi atrag pe ei sunt necunoscute multor români.

Vorbim despre o plajă amenajată în inima Apusenilor, cu nisip fin, sezlonguri ca la mare și o priveliște care te duce gândul la Thailanda.

Plaja care concurează cu cele din Thailanda este situată în comuna Șuncuiș, care se află pe defileul Crișului Repede, la 60 de kilometri de Oradea. Locul superb se află chiar la poalele munților Pădurea Craiului, aspect care o face și mai specială.

Ce costuri sunt la plaja din comuna Șuncuiș

Pe lângă momentele petrecute la soare, iubitorii de natură și aventuri se pot bucura de trasee montane, dar și de diferite activități pe Crișul Repede.

Realitatea Live

11 Dec. 2025, 17:14
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
11 Dec. 2025, 17:14 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Asociația „Agrocereale” critică răspunsul oferit de Î.S. „Calea Ferată din Moldova” (CFM), acuzând întreprinderea de lipsă de transparență, confuzii economice și „contabilitate creativă” care alimentează declinul sectorului feroviar. Organizația afirmă că, în locul unor soluții reale pentru revitalizarea transportului de marfă, CFM oferă justificări care maschează ineficiența și împing agricultura spre costuri tot mai mari.

Potrivit Asociației, CFM a refuzat să prezinte date exacte care vizează numărul de vagoane disponibile, volumele transportate în perioada septembrie–noiembrie și planul operațional pentru decembrie, invocând confidențialitatea comercială. „CFM este un monopol natural de stat, nu un operator privat. Lipsa acestor informații face imposibilă orice analiză profesionistă și distruge încrederea fermierilor și traderilor”, afirmă organizația.

Asociația denunță și modul în care CFM își justifică tariful actual de 0,72 MDL/t-km, considerat sub cost, și solicitarea de majorare până la aproximativ 0,91 MDL/t-km. „Aceasta este o eroare economică fundamentală. În industriile cu costuri fixe ridicate, doar creșterea volumelor reduce costul unitar. CFM face invers: mărește tarifele, pierde volume, apoi împarte costurile fixe la tot mai puține tone, generând artificial un cost unitar exagerat”, se arată în analiză.

Organizația susține că tariful invocat de CFM este umflat de includerea amortizării unor vagoane și locomotive vechi de 30–40 de ani, deja amortizate, precum și de ineficiența operațională – consum mare de motorină, rotație lentă a vagoanelor și parc tehnic depășit moral. „Nu poți vinde servicii lente, diesel, neelectrificate, la prețuri comparabile cu Germania, care operează cu logistică de vârf. Aici nu plătești performanța, ci ineficiența.”

Asociația avertizează că, în final, fermierii sunt cei care suportă costurile majorării tarifelor feroviare, deoarece traderii transferă automat aceste cheltuieli în scăderea prețului de achiziție la poarta fermei. În plus, dacă tarifele CFM rămân peste pragul de competitivitate, fluxurile de marfă vor migra ireversibil către transportul rutier, mult mai flexibil. „Odată pierduți clienții, CFM va rămâne cu șine goale și costuri fixe neschimbate, intrând într-un faliment operațional predictibil.”

În acest context, Asociația „Agrocereale” cere conducerii CFM să abandoneze actuala strategie și să adopte o abordare orientată spre dezvoltarea businessului: reducerea tarifelor pentru a readuce volumele pe calea ferată, eliminarea amortizării considerate fictive din structura de cost și publicarea imediată a datelor privind capacitatea de transport pentru luna decembrie.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII