Tranzacție imensă în IT: NortonLifeLock urmează să preia compania cehă Avast

11 Aug. 2021, 17:14
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
11 Aug. 2021, 17:14 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Pe piața de softuri antivirus va avea loc o tranzacție imensă. Americanii de la NortonLifeLock urmează să preia compania cehă Avast, într-o tranzacție în bani și acțiuni.

Potrivit acordului de fuziune, anunțat de cele două companii de cybersecurity, Avast este evaluată la 8,1 – 8,6 miliarde de dolari. Acționarii companiei pragheze urmează astfel să primească bani și acțiuni Norton nou-emise, în urma fuziunii.

Noua companie va deservi peste 500 de milioane de utilizatori și circa 40 de milioane de clienți direcți, la nivel mondial.

Norton este listată la bursa Nasdaq de la New York, iar în urma preluării, compania rezultată din fuziune se va tranzacționa și ea pe această piață. După finalizarea fuziunii, compania combinată va avea sediu dual, în Cehia (la Praga) și în SUA (la Tempe, statul Arizona). Gigantul cybersecurity rezultat va avea „prezență semnificativă în Cehia” – au precizat părțile.

Actualul CEO al NortonLifeLock, Vincent Pilette, și directoarea financiară (CFO), Natalie Derse, își vor menține funcțiile și în urma fuziunii.

De partea cealaltă, CEO-ul Avast, Ondřej Vlček, urmează să devină președinte al NortonLifeLock și membru al board-ului directorilor companiei. De asemenea, Pavel Baudiš, cofondator al Avast, va fi numit director independent în cadrul board-ului NortonLifeLock.

Aceasta este a doua tranzacție de acest fel făcută de NortonLifeLock în Europa, în mai puțin de un an. În decembrie 2020, americanii au cumpărat antivirusul german Avira, de la fondul de investiții Investcorp, din Bahrain, pentru suma de 360 de milioane de dolari, în bani.

Avast a fost fondată, sub formă de cooperativă, în anul 1988, în Cehoslovacia comunistă, de către programatorii Pavel Baudiš și Eduard Kučera. Cooperativa lor se numea Alwil, iar Avast era numele softului antivurus pe care l-au realizat. În prezent, compania Avast este listată la Bursa de la Londra și la Bursa de la Praga. În 2020, a avut venituri de aproape 893 milioane dolari, scrie stratupcafe.ro.

De partea cealaltă, NortonLifeLock a avut venituri de aproape 2,5 miliarde de dolari, anul trecut. Compania, care s-a numit Symantec Corporation până în 2019, a fost fondată în anul 1982, de Gary Hendrix.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală