A vândut sau nu Tesla vreun Bitcoin? Elon Musk vine cu o precizare pe Twitter

17 Mai 2021, 15:49
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
17 Mai 2021, 15:49 // Bani și Afaceri //  MD Bani

CEO-ul Tesla, Elon Musk, a precizat luni într-un tweet că producătorul de vehicule electrice „nu a vândut niciun Bitcoin”.

„Pentru a clarifica speculațiile, Tesla nu a vândut niciun Bitcoin”, a spus Musk într-un tweet.

Prețul bitcoin a înregistrat o recuperare parțială, tranzacționându-se la 44.680 USD începând cu ora 2:35 a.m. ET, conform datelor de la Coin Metrics, scrie CNBC.

Anterior, prețul Bitcoin scăzuse sub 43.000 de dolari, după ce Musk a sugerat duminică după-amiază într-un schimb pe Twitter că producătorul de vehicule electrice a vândut sau ar putea vinde restul deținerilor sale de bitcoin.

Un utilizator de Twitter care trece pe lângă @CryptoWhale a spus: „Bitcoinerii se vor pălmui în trimestrul următor când vor afla că Tesla și-a abandonat restul deținerilor. Odată cu urarea pe care o primește @elonmusk, nu l-aș învinovăți … ”

Musk a răspuns: „Într-adevăr”.

Schimbul a avut loc la doar câteva zile după ce Musk a declarat că compania plănuia să dețină mai degrabă decât să vândă bitcoinul pe care îl are deja și intenționa să-l folosească pentru tranzacții de îndată ce mineritul trece la o energie mai durabilă. Tesla nu a răspuns imediat la o cerere de comentarii.


Musk a fost un mare susținător al criptomonedelor, ajutând la ridicarea prețurilor monedelor digitale, inclusiv a bitcoinului, de mai multe ori în ultimul an. Într-o înregistrare SEC din februarie, Tesla a dezvăluit că a cumpărat bitcoin în valoare de 1,5 miliarde de dolari. Compania a declarat ulterior că a înregistrat un câștig net de 101 milioane de dolari din vânzările de bitcoin în trimestru, contribuind la creșterea profiturilor nete la un nivel record în primul trimestru.

Cu toate acestea, Musk pare să fi inversat cursul în ultimele săptămâni în favoarea dogecoinului, criptomoneda inspirată de meme. Săptămâna trecută, Tesla a „suspendat achizițiile de vehicule folosind bitcoin”, din motive de îngrijorare pentru „utilizarea în creștere rapidă a combustibililor fosili pentru extracția bitcoinului” Prețul bitcoin a scăzut cu aproximativ 5% în primele minute după anunțul lui Musk.

De atunci, Musk a reacționat pe Twitter împotriva utilizatorilor care critică poziția sa criptomonedă. Fred Wilson, partener fondator al Union Square Ventures, a scris pe Twitter vineri:

„Se joacă. Este greu să iei în serios pe oricine face asta. Am pierdut un respect enorm pentru el în ultimul an din cauza asta. ”

Wilson a adăugat: „Respect profund pentru ceea ce face cu talentele sale. Mai puțin pentru ceea ce face cu tweet-urile sale.”

Musk împinge, de asemenea, mai mult în dogecoin. Întreprinderea sa aerospațială, SpaceX, a anunțat săptămâna trecută că va accepta dogecoinul ca plată pentru lansarea „misiunii DOGE-1 pe Lună”. Aprobările sale au contribuit la creșterea prețului monedei, împingând acceptarea în rândul unor comercianți.

Platforma de schimb criptografic Coinbase a declarat că va oferi moneda digitală în următoarele șase până la opt săptămâni. Alte platforme de tranzacționare populare printre investitorii de retail, Robinhood și Binance, permit deja utilizatorilor să tranzacționeze dogecoin.

Realitatea Live

31 Oct. 2025, 16:58
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
31 Oct. 2025, 16:58 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Giganții globali ai industriei alcoolului traversează una dintre cele mai dificile perioade din ultimele decenii. Valoarea de piață a celor mai mari producători de bere, vin și băuturi spirtoase listați la bursă a scăzut cu 830 de miliarde de dolari în ultimii patru ani, potrivit unei analize realizate de Bloomberg, citată de Agerpres.

Sectorul trece printr-o transformare structurală profundă, alimentată de schimbarea comportamentului consumatorilor, preocupările tot mai mari legate de sănătate și presiunile economice globale.

„Avem o schimbare structurală în desfășurare: oamenii beau mai puțin”, a explicat Sarah Simon, analist la Morgan Stanley, avertizând că marii producători sunt forțați să se adapteze rapid unui model de consum complet diferit.

Acțiunile unor companii precum Diageo (Johnnie Walker, Smirnoff), Pernod Ricard, Rémy Cointreau, Brown-Forman (Jack Daniel’s) și Treasury Wine Estates au coborât în 2025 la minimele ultimului deceniu. În China, titlurile gigantului Kweichow Moutai se tranzacționează cu peste 40% sub vârful atins în 2021.

Criza este alimentată de tarifele comerciale americane, de dobânzile ridicate care reduc cheltuielile de consum, dar și de creșterea prețurilor materiilor prime. În China, restricțiile privind consumul de alcool la evenimente oficiale și scăderea încrederii gospodăriilor au amplificat declinul.

Marile grupuri din industrie se confruntă cu niveluri ridicate ale datoriilor, restructurări și o volatilitate crescută a managementului. În ultimul an, companii precum Diageo, Rémy Cointreau, Campari, Treasury Wine, Molson Coors și Suntory și-au schimbat directorii generali, iar Moutai a pierdut doi președinți în mai puțin de doi ani.

Un sondaj Gallup arată că, în SUA, ponderea adulților care consumă alcool a coborât la cel mai scăzut nivel din 1939, anul în care au început măsurătorile. Organizația Mondială a Sănătății și autoritățile americane promovează reducerea consumului de alcool, accentuând declinul în rândul generațiilor X, Y și Z.

„Impactul asupra consumului de alcool este de patru ori mai mare decât cel al crizei financiare. Nu ne vom întoarce la ritmurile de creștere din trecut”, avertizează Laurence Whyatt, analist la Barclays.

Pentru a compensa pierderile, marii producători lansează băuturi fără alcool și explorează noi segmente de piață. Carlsberg a introdus un cidru non-alcoolic, campari a lansat băutura Crodino în SUA, diageo a cumpărat brandul american Ritual Zero Proof, iar divizia de băuturi a LVMH, Moët Hennessy, a investit în producătorul de spumant fără alcool French Bloom.

Cu toate acestea, perspectivele rămân sumbre. Analista Sarah Simon afirmă că acțiunile companiilor din industria alcoolului primesc acum cele mai multe recomandări negative dintre toate firmele de bunuri de consum din Europa.

„Industria alcoolului începe să semene tot mai mult cu cea a tutunului — o comparație de neimaginat acum cinci ani”, spune Andrew Gowen, director de cercetare la Bell Asset Management, adăugând că declinul vânzărilor va forța companiile să reducă costurile și să lanseze produse mai ieftine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII