Au investit banii de la nuntă într-o afacere. Istoria de succes a unui cuplu din Slobozia Mare ce se ocupă cu oieritul

17 Iun. 2021, 17:40
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
17 Iun. 2021, 17:40 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Soții Bratu au investit banii de la nuntă pentru a lansa propria afacere. Cei doi au început activitate în domeniul oieritului în satul Slobozia Mare, raionul Cahul cu doar câteva mioare, iar acum au peste 200, scrie ziuadeazi.md.

De ceva timp, cuplul a decis să producă  cavarmaua, un fel de salam fabricat din carne de oaie. În curând produsul ar putea apărea pe piața locală.

„Începând să mergem la târguri, am observat că produsul nostru (cavarmaua n.r.) este foarte apreciat de consumatori, un produs natural. De aici a venit un start oarecare ca să aplicăm la proiectul GAL pentru a face produsul nostru în condiții igienice și conform condițiilor ANSA” ne declară Marcela Bratu.

În fiecare an se face o revizie a animalelor, iar cele care nu sunt productive pentru lapte sunt sacrificate.Datorită suportului financiar oferit de GAL „Lunca Prutului de Jos”, în cadrul programului EU4Moldova: Regiuni Cheie, familia Bratu își poate dezvolta afacerea și crea un produs natural, care corespunde tuturor cerințelor sanitare, după rețeta tradițională.

„Acest proiect pentru noi a venit ca o gură de oxigen, sunt foarte benefice deoarece noi cu banii noștri proprii nu reușim să facem așa investiții doar ce vedeți ridicată e construcția. Ce ține de utilaj nu era să ne putem permite deoarece suntem la început de drum.”

Datorită acestui grant, antreprenorii vor procura utilaj pentru prelucrarea cărnii de oaie și producerea efectivă a cavarmălii, dar și amenajarea camerei de sacrificare și a zonei de producere cu gresie și faianță.

Cuplul spune că Cavarma de Slobozia Mare ”Miorița” este preparată doar din carne naturală în propriul ei suc și seu. Se adaugă doar boia de ardei roșu și sare.

Sursa video: Youtube ziuadeazi.md

Realitatea Live

04 Sept. 2025, 16:24
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
04 Sept. 2025, 16:24 // Actual //  Ursu Victor

Creatorul de modă italian Giorgio Armani a murit la vârsta de 91 de ani, anunță france24.

Armani, în vârstă de 91 de ani, era sinonim cu stilul și eleganța italiană modernă. El combina flerul designerului cu perspicacitatea unui om de afaceri, conducând o companie care genera aproximativ 2,3 miliarde de euro (2,7 miliarde de dolari) pe an. Se simțea rău de ceva vreme și a fost forțat să renunțe la prezentările grupului său de la Săptămâna Modei Masculine de la Milano din iunie, fiind prima dată în cariera sa când a ratat unul dintre evenimentele sale de pe podium. Cunoscut sub numele de „Re Giorgio” – Regele Giorgio – designerul era cunoscut pentru supravegherea fiecărui detaliu al colecției sale și a fiecărui aspect al afacerii sale, de la publicitate la aranjarea părului modelelor în timp ce acestea ies pe podium. O cameră funerară va fi amenajată sâmbătă și duminică la Milano, a anunțat compania, urmată de o înmormântare privată la o dată nespecificată.

În octombrie 2017, designerul italian anunţa că intenţionează să transfere o parte din participaţia pe care o deţine la grupul său de produse de lux Giorgio Armani SpA către o fundaţie caritabilă care îi poartă numele, în ideea de a împiedica o eventuală preluare sau divizare a grupului, transmitea Reuters.

În iunie 2024, Giorgio Armani a prezentat o colecţie masculină pentru vara anului 2025 de o eleganţă discretă, fără excentricităţi, marcată de materiale fluide şi croieli suple, informa AFP. Pe fundalul unor frunze de palmier proiectate pe un ecran şi al cântecelor de păsări, manechinele au defilat în decorul intim al Teatrului Armani de pe Via Bergognone, în cadrul Săptămânii Modei masculine de la Milano.

Vestele au fost omniprezente, purtate peste o tunică, un pulover sau chiar direct pe piele. Fularul înnodat în jurul gâtului şi pălăria cu panglică, purtată neglijent într-o mână, au completat look-ul estival imaginat de Giorgio Armani. Jacheta reinventată, fără umeri şi fără căptuşeală, emblema acestui brand încă de la înfiinţarea sa din 1975, a fost disponibilă într-un număr infinit de variante, cu sau fără revere, cu un singur sau cu un dublu şir de nasturi, uneori cu dungi fine şi întotdeauna aproape de corp.Pantalonii cu pense, susţinuţi sau nu de bretele, largi şi din ţesături uşoare, cum ar fi bumbac, in, catifea, satin şi chiar mătase. Într-un alt stil, mai degrabă oriental, frunzele de palmier au decorat cămăşi, veste şi pantaloni din mătase.

Deşi noua colecţie a fost fidelă stilului obişnuit “şic casual” al mărcii italiene, costumul strict cu cravată, în nuanţe de gri sau negru, croit pe măsură pentru oameni de afaceri, şi-a avut şi el locul său. Giorgio Armani a folosit o paletă diversă de culori, care a variat de la gri la grej, camel şi negru, trecând prin albastru închis, cu câteva tuşe de roz.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII